A Brexiten túl – Cégalapításhoz kapcsolódó általános teendők az Egyesült Királyságban 2021-ben

Előző írásunkban beszámoltunk a cégbejegyzés és a céges engedélyek, biztosítások területét érintő változásokról, a továbbiakban pedig az adókat és az egyéb, életbe lépett, cégalapításhoz kapcsolódó változásokat ismertetjük.

Áfa regisztráció

A cég a bejegyzéssel alanyi áfamentes (áfakörön kívüli) státuszt kap. Külön ÁFA (VAT) regisztrációra, csak akkor van szükség, ha a vállalkozás várható forgalma meg fogja haladni a 85,000 fontot egy folyamatos, 12 hónapos intervallumban. Az ÁFA regisztráció kezdeményezhető fenti forgalom elérése előtt is. Az ÁFA-körbe történő bejelentés online is megtehető, természetesen díjköteles. Az ÁFA-regisztrációt igazoló dokumentumot postán küldik meg.  

Társasági adó

A „Companies House” a cég megalakulásának tényéről értesíti a székhely szerint illetékes adóhivatalt, ami egy hónapon belül megküldi az adóazonosító adatokat a társasági adóval kapcsolatosan. Az Egyesült Királyságban a társasági adó mértéke jelenleg 19%. 

Bankszámla

A cég működéséhez szükséges külön a céghez tartozó bankszámla. A vállalati bankszámla angliai megnyitásához szükség van angol lakcímre. Az igazgató személyazonosságát és lakcímét igazolni kell a bank által elfogadott okmányokkal. Az Egyesült Királyságban vezetett bankszámla nem követelmény, azt más országban is meg lehet nyitni. Amit fontos tudni, hogy a bankszámlanyitáshoz a bank kérhet nemzetközileg hitelesített cégkivonatot, illetve az angliai bankok előírhatnak személyes megjelenési kötelezettséget a bankszámla megnyitásához.

Munkáltatói regisztráció

Az úgynevezett PAYE regisztrációra (PAYE) akkor van szükség, ha a cég munkabért (alkalmazotti, ügyvezetői) kíván fizetni. A brit adóhatóság a regisztrációt követően PAYE Reference (azaz munkáltatói referencia) számot bocsát ki, amit a bérszámfejtésnél, illetve a munkáltatói járulékok fizetésénél kell használni.

Az LTD, azaz a Limited Liability Company (a magyar KFT megfelelője) alapításához szükség van székhelyre, legalább egy igazgatóra és egy tulajdonosra (az igazgató és a tulajdonos lehet ugyanaz a személy), alapító okiratra, valamint a tulajdoni részek és a működési szabályok, cégvezetési feltételek részletes leírására.

A vállalkozás bejelentését követően a HMRC kibocsát egy tízjegyű számot (UTR) ami a cég adószáma lesz. 

A cégtulajdonosoknak érdemes tanulmányozni az alábbi, 2021. január 1-jétől életbe lépett változásokat:  

  • Új import vámtarifákat vezettek be az Egyesült Királyságba
  • Változtak a vámszabályok és vámok az export során
  • Bizonyos export cikkek, mint például a hús, a gyümölcs és a zöldség, bor megfelelnek az átmeneti időszak utáni EU-ba történő export követelményeinek
  • A cég alkalmazottainak rendelkezni kell munkavállalói engedéllyel
  • Az EU területén végbemenő áruszállításhoz új dokumentumok szükségesek
  • Fontos ellenőrizni az EK-típusjóváhagyások szabályait
  • A beszerzési megállapodások változtak több EU-s országgal

Az Egyesült Királyság kormányának weboldala egyszerűen, lépésről lépésre felvázolja az importőröknek és az exportőröknek az egységes piacról való kilépés előtt megteendő intézkedéseit és az alapvető változásokat, ezt érdemes nyomon követni:

https://www.gov.uk/transition

Ne bízza külfdöldi cégalapítási terveit a véletlenre, keressen minket, és készséggel tájékoztatjuk a lehetőségekről, személyre szabott ajánlatot készítünk terveinek megvalósításához.

Hívjon minket, várjuk hívását!​

Megosztom:
>